zo rond 5 november - Reisverslag uit Sydney, Australië van Wim Heide - WaarBenJij.nu zo rond 5 november - Reisverslag uit Sydney, Australië van Wim Heide - WaarBenJij.nu

zo rond 5 november

Door: Wim

Blijf op de hoogte en volg Wim

06 November 2015 | Australië, Sydney

reis verslag zo rond begin november,

Er is veel gebeurt, ik besloten om mijn reis niet verder te vervolgen met de fiets, reden hiervoor is, omdat ik het land niet geschikt vind om met een fiets op een veilige manier te verkennen, had ik dat niet eerder kunnen weten, nou in alle verslagen welke ik heb gelezen, wordt hier niet over gesproken, of ik heb alles te roos kleuring gezien. misschien te veel mijn ideale beeld willen volgen, kan zo zijn maar het is nu eenmaal zo.
Ik heb dus een nieuwe vriend niet Koga maar Nissan, nou ik moet zeggen die jappen die kunnen er wat van. verlieft bij de eerste keer toen ik het gaspedaal indrukte, nou ja ik stap geregeld aan de verkeerde kant van de auto binnen ja en dan mis je wat stuur of zo, ook links rijden, (was ik al een beetje gewend) is een beproeving. Het grootste probleem als je instapt en gewoon wegrijd van uit een rustige situatie dan kun je prima in een situatie komen waarbij de tegenliggers op jou weghelft rijden, of reed ik nu verkeert……………
Ach we laten ons niet kisten haha, door deze keuze ben ik wel in de gelegenheid om een verslag te doen van een veel groter deel van Australie, en de route die ik heb uitgestippeld moet echt tot mooie plaatjes leiden. dus ieder nadeel heeft een voordeel, overigens is gebruik mijn fiets nog dagelijks, dus hij is echt niet voor niets mee. Ik heb reeds een kudde kangoeroe gezien, maar ik zal er voor zorgen dat het bewijs echt gaat komen en nu mijn fototoestel wel bij me zal dragen.
Zo ben ik nu aanbeland in Gympie vroeger hadden we nog wel een Gerrit Gompie, maar die heeft ook lange tijd niet meer van zijn mooie werk laten zien. Zelf ben nu bij het schrijven van dit al op 5 november, snap mijn dochter meer en meer je moet er echt tijd voor maken, de dagen schieten voorbij als of het niks is.
Moet je even voorstellen ik zit op dit moment op een camping, met rond om mij heen kikkers, niet van die kleine maar behoorlijke kikkers laat maar zeggen, iets tussen een cavia en een hamster in. Een normaal mens nou ja normaal heeft tuinkabouters, maar ik heb tuin kikkers. ach went wel Ik hoop bij het schrijven dat het geen giftige en ook geen brulkikkers zijn, ook dit zal zijn vervolg wel krijgen. Over mijn relatie met Garmin wil ik het nog wel even hebben, we beginnen langzaam aan elkaar te wennen, maar hier is ook alles mee gezegd. Wat heb ik gedaan, ik ben in totaal 4 dagen op Fracer Island geweest, een soort van paradijs, wel met alleen maar 4 wiel drive auto,s, ik snap echt niet hoe Tom en Britt, hier in alle rust hebben rond getoerd met hun 2 wiel drive zonder het zweet tussen de bilnaad te hebben, en dat niet alleen van de warmte haha. Dus voor de kritische onder ons, ik was even in het bezit van 2 auto’s dat klop.
Ik moet zeggen dat ik echt bijzonder dingen heb gezien, mooie kust landschappen, mooie kleuren water, prachtige dieren, bijzonder rust in een soort van regenwoud, en natuurlijk 4 dagen ragen met een 4 x wiel drive, ha ha ( 1 lekke band en een kapotte dynamo verder) was ik wel klaar met Fracers. Verder heb ik prachtigen huizen aan het water gezien, aardige mensen ontmoet, waar ik ook nog langs moet gaan, dit rond week 7 (zou wel verslag 4 zijn of zo) maar boven al sta ik bol van de indrukken, die Ozzie’s zijn net als Oostenrijkers, nou die spugen er niet in, lopen gewoon met een fles of blik bier over straat, best normaal hier. verder is het hier snel donker, regelmatig bij het koken, overvalt mij dit zo rond , 7 uur, maar dat folky staat ook behoorlijk vroeg op tussen 6 en 7 is er redelijk bedrijvigheid. Ik hoop met de foto’s welke ik heb bijgevoegd een redelijk beeld te kunnen geven van mijn verhaal, misschien reageer ik wel niet op de reactie’s nou 3g gaat hier nog soms, maar WiFI is van een heel andere orde. Verder zal er vannacht een Thunder storm komen, nou klinkt best heftig, dus heb mijn Nissan geprepareerd als uitvalbasis, bij noodweer, pak dan mijn Ikea topper (ja Ikea hebben ze hier ook een slaapt net als thuis super, beter dan dat k matje van 7 cm) Groet en zie jullie aan de Great Barry Reef. of zo iets Wim

  • 06 November 2015 - 09:44

    Henk Mol:

    Hoi Wim,

    Dacht dat je genoeg zandweggetjes had geoefend met Alina als gids, maar kennelijk is dit toch nog een beetje anders dan de woldberg of havelterberg !
    En bij het volgende verslag wordt je gereden van het ene 5 sterren hotel naar het andere? ;-)

    Nog veel plezier daar en ben benieuwd naar het volgende verslag.

    Groetjes Henk.

    PS. Ze hebben hier wel grote mollen, maar zulke kikkers ....... brrr......




  • 06 November 2015 - 17:55

    Monique.:

    Hoi Wim,

    Geweldig leesvoer! Net als bij manon ;-)
    Ga nu snel foto's kijken want ik ben benieuwd naar al die prachtige lente kleuren.
    Doe je de groeten aan Nemo? ;-)

    liefs en een knuf, Monique.

  • 06 November 2015 - 18:03

    Monique.:

    Mooie plaatjes maar je moet wel ff je lens afstoffen, hahaha.

  • 06 November 2015 - 20:41

    Johan:

    Ha vriend, grappig hè dat Henk dat denkt. Hahaha, ik ook Henk. Als ik mocht kiezen deed ik het ook met de auto, fietsen is voor homo's ☺☺

  • 08 November 2015 - 16:54

    Fam.Boers:

    He,Wim geweldig om weer wat van je te horen/lezen,ook de jongens genIeten van je verhalen.en zien je al zitten aan de verkeerde kant van de auto en de weg.prachtige foto's.

  • 09 November 2015 - 19:24

    Jan T:

    Hee reizende oom Wim,

    Leuk om wat van je te lezen. Veel plezier nog de komende weken en maak nog wat mooie foto's.

    Groetjes van de Toetjes

  • 10 November 2015 - 21:32

    Leo Van Je Weet Wel:

    hoi

    van harte gefeliciteerd met de verjaardag van je vrouwtje, ik hoorde van die homo uit de werkplaats dat ze het de leukste verjaardag sinds jaren vind ;-(
    dus waar ga je volgend jaar heen?
    ik was vandaag nog even op de zaak, nou nou pa op de computer spelletjes te spelen, die homo met z"n poten op het buro een saffie te draaien, moeders al lam op de bank van de drank maar dat mag!! het is haar feestje
    al me al als de kat van huis is ................
    mooi man doe voorzichtig en GENIET!!!!!!!!!!

  • 11 November 2015 - 11:43

    Monique Mol:

    Hoe was het ook al weer Wim? Mietjes worden niet geboren maar gemaakt......??
    Toch nog een fijne trip gewenst. Geniet ervan en ben benieuwd naar je volgende verslag.

    groetjes, Monique

  • 11 November 2015 - 20:24

    Daan:

    Ha vriend
    Geniet van je vrijheid en je mooie tijd
    Het is zo voorbij , Veeeeeeeeel plezier

  • 11 November 2015 - 20:47

    Marrianne:

    Hallo Wim
    Heb genoten weer van je verslag, jammer voor je dat je niet verder Kunt fietsen. Veel plezier en geniet ervan xx

  • 12 November 2015 - 13:33

    Tom En Britt:

    Hey Willem!

    We zijn benieuwd naar je 'nieuwe' route!
    Foto's zien er in ieder geval smakelijk uit! (Ook die mooie plaatjes op FB).
    We zijn vereerd om genoemd te worden in je verhaal haha.. pa ook hoor, ook al heeft die dat nog niet laten weten.

    We kijken uit naar het vervolg.. wordt de Nissan dan ingeruild voor een snelle sportauto?
    Een Wicked Van is trouwens ook wel iets voor jou.
    Misschien herinner je onze foto's nog.

    Groetjes!




  • 12 November 2015 - 18:39

    Karin:

    Hey Wim, ik ben erg benieuwd naar je verslag en foto's over de 600$ winst. Frans is erg jaloers. Volgens hem is het 't mooiste rif ter wereld! We lezen het wel. Kus Karin.


  • 13 November 2015 - 13:10

    Wim :

    Hallo
    allemaal, vind jullie reacties ook geweldig, en morgen moet het ook weer bijzonder worden, misschien overmorgen de 15 reisverslag 3 (en Leo ik heb een camera opgehangen op kantoor niet verder vertellen zie alles Big Brother)

    haha

    Wim

  • 14 November 2015 - 14:48

    Gerrit En Greetje:

    Hoi Wim,

    leuk dat je in Gympie bent geweest, maar als ik van tevoren had geweten dat je met de auto ging had ik ook best wel meegewild, fietsen is voor homo's(volgens de grootste), maar ook niets voor Gerrit Gympie.
    als de prijzenpot leeg is kunnen we altijd nog wel een keertje een rondje beulaker fietsen, en als het te zwaar of gevaarlijk wordt laten we ons ophalen.

    geniet er van en tot het volgende verslag

    groetjes GG

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Australie

Op de fiets door Australie

Recente Reisverslagen:

19 November 2015

Het is zoals het is

15 November 2015

zo rond half november

06 November 2015

zo rond 5 november

24 Oktober 2015

23 oktober
Wim

Actief sinds 17 April 2015
Verslag gelezen: 452
Totaal aantal bezoekers 5897

Voorgaande reizen:

19 Oktober 2015 - 29 December 2015

Australie

Landen bezocht: